Яцина, С. М. (2021) Реалізація інтегрованих міжпредметних зв’язків на уроках рідної мови в новій українській школі. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (№ 2). с. 155-160. ISSN 2524-2660
Text
adminojs,+25_Яцина (1).pdf Download (328kB) |
Резюме
Статтю присвячено одній із важливих наукових проблем, зумовлених кардинальними змінами у теорії і практиці навчання і виховання дітей молодшого шкільного віку. ІІ актуальність спричинена реалізацією Концепції Нової української школи, суть якої полягає в зміні методики навчання молодших школярів, яка максимально наближає навчання учнів до ігрової діяльності, що є характерною ознакою психічного і фізичного розвитку дітей у молодшому шкільному віці. Акцентовано увагу на різні аспекти реалізації інтегрованих міжпредметних зв’язків на уроках української мови, зокрема елементів занять з мови та літературного читання, мови та математики, мови та природознавства, мови та інформатики, мови та мистецтва. У зв’язку з тим, що новий освітній план для учнів початкових класів пропонує введення таких предметів як «Я досліджую світ», «Я у світі», «Довкілля», «Технології здоров’я», «Природознавство», що самі по собі мають інтегрований характер, це дає змогу вчителю початкових класів розширити міжпредметні зв’язки дисциплін, що вивчаються молодшими школярами. Наголошено на тому, що сучасні науковці пропонують розрізняти поняття «інтегроване навчання» та «міжпредметні зв’язки», які донедавна в літературі трактувалися як подібні явища. Услід за О. Савченко зазначено, що уроки інтегрованого змісту відрізняються від уроків з використанням міжпредметних зв’язків, оскільки це – різні дидактичні поняття. Інтегровані уроки можуть проводитися на основі внутрішньопредметної, міжпредметної та міжсистемної інтеграції: об’єднані дво-, три-, чотирипредметні, урок-занурення, урок-екскурсія, урок-похід, урок-подорож тощо. Вони часто слугують продовженням паралельного вивчення споріднених предметів у межах одного уроку. На основі визначених теоретичних засад інтегрованих та міжпредметних зв’язків запропоновано різні варіанти їх використання на уроках рідної мови у початковій школі.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Неконтрольовані ключові слова: | початкова освіта ; міжпредметні зв’язки ; інтегровані уроки ; заняття з української мови та літературного читання |
Теми: | Педагогічні науки Українська філологія |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва |
Користувач, що депонує: | Наукова Бібліотека |
Дата внесення: | 16 Січ 2025 12:17 |
Останні зміни: | 16 Січ 2025 12:29 |
URI: | https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6762 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |