Єнгаличева, І. В. (2020) Застосування інноваційних технологій у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки (№ 2). с. 100-105. ISSN 2522-4360
![]() |
Text
!8_1995-Текст статті-3799-1-10-20210209.pdf Download (294kB) |
Резюме
У статті теоретично обґрунтовано особливості застосування інноваційних технологій у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти. На думку автора, застосування педагогічних інновації має модернізувати освітній процес у закладах вищої освіти та забезпечити високу якість оволодіння студентами професійною компетентністю. Передусім у дослідженні особлива увага зосереджується на особливостях застосування інноваційних технологій навчання та викладання у закладах вищої освіти. Для розуміння сутності поняття «інноваційні технології» автор на початку статті уточнює терміни «інновація» та «технологія». Проаналізувавши погляди науковців на ключові слова, автором потрактовано поняття «інноваційні технології» як сукупність нових або вдосконалення традиційних методів, прийомів, засобів навчання, яка охоплює освітній процес від початку і до отримання результатів. Спираючись на наукові розвідки та враховуючи власну професійну діяльність, автор детально описує інноваційні технології на прикладі їх застосування в освітньому процесі закладу вищої освіти у підготовці фахівців дошкільної сфери. У дослідженні розглянуто такі групи технологій, як: особистісно орієнтовані, інтерактивні, інформаційно-комунікативні, технології навчальних проєктів, інтегровані розвивальні технології. Відтак прикладом застосування особистісно-орієнтованих технологій є реалізація в освітньому процесі технології співробітництва, що дає можливість студентам брати участь у різноманітних міжнародних форумах, майстер-класах, конференціях тощо. Великою популярністю у закладах вищої освіти користуються інтерактивні технології навчання, до яких належать технології кооперативного навчання, кооперативно-групового, ситуативного моделювання та технології опрацювання дискусійних питань. Враховуючи комп’ютеризацію освітнього процесу, у дослідженні згадано про інформаційно-комунікативні технології, основним засобом навчання якого є мультимедійне обладнання та програмне забезпечення. У статті вказано на цінність проєктної технології, що полягає у створенні студентами власних навчально-методичних надбань у галузі дошкільної освіти (розробки дидактичних ігор, інформаційних плакатів, листів та буклетів тощо). Ефективним, на думку автора, є використання в освітньому процесі ЗВО інтегрованих технологій, що дає змогу сформувати у студентів вміння виявляти однотипні елементи в суміжних заняттях, структурувати отриману інформацію в блоки та допоможе сформувати ґрунтовні знання й практичні навички у майбутнього фахівця дошкільної освіти. Особливу увагу автор звертає на використання системи електронного навчання, зокрема SMART-освіти, що зумовлена переходом навчання на дистанційну форму у зв’язку з поширенням пандемії.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Неконтрольовані ключові слова: | освітній процес ; заклад дошкільної освіти ; кооперативне навчання ; кооперативно-групове навчання ; ситуативне моделювання ; технологія опрацювання дискусійних питань ; SMART-освіта. |
Теми: | Педагогічні науки |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва |
Користувач, що депонує: | Наукова Бібліотека |
Дата внесення: | 19 Черв 2025 11:26 |
Останні зміни: | 19 Черв 2025 11:28 |
URI: | https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/7074 |
Actions (login required)
![]() |
Перегляд елементу |