Калюжна, Л. Б., Петрова, О. Б., Рудакова, Л. П. (2025) Штучний інтелект як інструмент оцінювання результатів навчання іноземної мови. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина» (№ 7). с. 423-435.
![]() |
Text
26600-Текст статті-35351-1-10-20250730.pdf Download (306kB) |
Резюме
За сучасних умов цифровізації освіти штучний інтелект поступово інтегрується в усі ступені й етапи освітнього процесу, включаючи оцінювання результатів навчання іноземної мови. Особливо актуального значення набуває вивчення потенціалу штучного інтелекту в оцінюванні сформованих мовленнєвих навичок і вмінь. Використання інструментів на кшталт ChatGPT дозволяє не лише перевіряти знання, а й формувати відповідні мовленнєві навички і вміння як організацію персоніфікованих навчальних траєкторій. Метою статті є дослідження можливостей використання штучного інтелекту, зокрема моделі ChatGPT як інструменту оцінювання сформованості мовленнєвих навичок і вмінь іноземної мови, наразі англійської, аналіз переваг і недоліків такого підходу, а також виявлення його місця у формувальному оцінюванні досягнутих результатів. Методологічну основу дослідження становить аналіз наукових джерел, порівняльно-аналітичний метод, контент аналіз інтерфейсу ChatGPT, а також емпіричне моделювання взаємодії користувача зі штучним інтелектом. У якості матеріалів дослідження використано приклади типових запитів до ChatGPT з тем граматики, есе (як прикладу монологічного мовлення), діалогів, що відображають мовленнєву практику здобувачів освіти. У статті систематизовано наукові підходи до використання ШІ в мовній освіті.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Неконтрольовані ключові слова: | Контроль ; оцінювання ; мовленнєві навички ; мовна освіта ; чат-бот ; перевірка знань ; засоби штучного інтелекту. |
Теми: | Комп'ютерні науки Комп'ютерні науки Філологічні науки > Іноземна філологія |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут іноземних мов |
Користувач, що депонує: | Наукова Бібліотека |
Дата внесення: | 01 Вер 2025 13:14 |
Останні зміни: | 01 Вер 2025 13:14 |
URI: | https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/7130 |
Actions (login required)
![]() |
Перегляд елементу |