Інституційний репозитарій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Штучний інтелект як інструмент оцінювання результатів навчання іноземної мови

Калюжна, Л. Б., Петрова, О. Б., Рудакова, Л. П. (2025) Штучний інтелект як інструмент оцінювання результатів навчання іноземної мови. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина» (№ 7). с. 423-435.

[img] Text
26600-Текст статті-35351-1-10-20250730.pdf

Download (306kB)

Резюме

За сучасних умов цифровізації освіти штучний інтелект поступово інтегрується в усі ступені й етапи освітнього процесу, включаючи оцінювання результатів навчання іноземної мови. Особливо актуального значення набуває вивчення потенціалу штучного інтелекту в оцінюванні сформованих мовленнєвих навичок і вмінь. Використання інструментів на кшталт ChatGPT дозволяє не лише перевіряти знання, а й формувати відповідні мовленнєві навички і вміння як організацію персоніфікованих навчальних траєкторій. Метою статті є дослідження можливостей використання штучного інтелекту, зокрема моделі ChatGPT як інструменту оцінювання сформованості мовленнєвих навичок і вмінь іноземної мови, наразі англійської, аналіз переваг і недоліків такого підходу, а також виявлення його місця у формувальному оцінюванні досягнутих результатів. Методологічну основу дослідження становить аналіз наукових джерел, порівняльно-аналітичний метод, контент аналіз інтерфейсу ChatGPT, а також емпіричне моделювання взаємодії користувача зі штучним інтелектом. У якості матеріалів дослідження використано приклади типових запитів до ChatGPT з тем граматики, есе (як прикладу монологічного мовлення), діалогів, що відображають мовленнєву практику здобувачів освіти. У статті систематизовано наукові підходи до використання ШІ в мовній освіті.

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: Контроль ; оцінювання ; мовленнєві навички ; мовна освіта ; чат-бот ; перевірка знань ; засоби штучного інтелекту.
Теми: Комп'ютерні науки
Комп'ютерні науки

Філологічні науки > Іноземна філологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут іноземних мов
Користувач, що депонує: Наукова Бібліотека
Дата внесення: 01 Вер 2025 13:14
Останні зміни: 01 Вер 2025 13:14
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/7130

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу