Інституційний репозитарій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Використання інноваційних технологій при підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти

Кучай, Т. П., Шовш, К. С., Чичук, А. П., Гаврилюк, І. Ю., Зорочкіна, Т. С., Орбан, І. К. (2023) Використання інноваційних технологій при підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми (№ 68). с. 114-122.

[img] Text
114-122.pdf

Download (670kB)

Резюме

Інновації у вищій школі розглянуто як необхідність для сучасного розвитку суспільства, враховуючи можливість входження України в світову європейську спільноту, потреби ринкової економіки. Ми поставили перед собою за мету з’ясувати найефективніші шляхи використання інновацій при підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Інноваційне навчання представлено, як діяльність освітнього сектору, основою якої є форми мислення, що постійно розвиваються, яка сприяє розвитку творчих здібностей та соціальній адаптації людини. Для розуміння інноваційності у сучасному освітньому просторі розглянуто основні дефініції цього явища. Розкрито роль віртуальних комунікацій у сучасному інформаційному суспільстві. Важливими умовами якісної підготовки є залучення майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до творчої, цікавої діяльності практичного спрямування, з метою розуміння педагогами важливості та ролі художньо-педагогічних компетентностей у їх фаховій діяльності, розвитку мотивів, які стають головним важелем їх професійної діяльності, формування системи ціннісних орієнтацій, необхідностіх у самопізнанні, самооцінці і самовдосконаленні. Дані умови реалізуються через низку заходів, які розкриті у статті. Показано, що інноваційна творча діяльність фахівця уособлює в собі особистісну своєрідність людини, показує рівневий саморозвиток особистості-професіоналу, ступеневу сприйнятливість стосовно інновацій в педагогіці, характеризує значущість авторської концепції та показує шляхи її формування, відображає рівень її реалізації. Інноваційні технології сприяють перетворенню структури самої діяльності та вносять зміни в шляхи її організації. Виокремлюючи основні складові педагогічної інновації виділено три її компоненти, які згруповано у дослідженні. Формування у педагога готовності до інноваційної діяльності проявляється у трьох взаємопов’язаних площинах: соціально орієнтованій суб’єктній позиції; особистісній інноваційній позиції; професійно орієнтованій суб’єктній позиції. Показано значення медіаосвіти при підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Уміле володіння у своїй професійній діяльності медіакомпетентністю, дає можливість вихователю професійно робити критичний аналіз медіатекстів, застосовувати змістовні пошукові методи використання медіатекстів: систематизації, відбору; вміло застосувати комп’ютерні освітні програми у процесі навчання; професійно упровадити навчальні ресурси мережі Інтернет, що є глобальною і всеохоплюючою; поєднати раціонально мультимедійні засоби демонстрації і ілюстрації інформації з традиційними освітніми методами. Інформаійно – комунікаційні технології показано як всеохоплюючий простір можливий для застосування творчості педагогів, що допоможе їм в нових соціально економічних умовах почувати себе комфортно у професійній діяльності.

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: інноваційні технології ; підготовка фахівців ; вихователі ; дошкільна освіта ; вища школа 1. ВСТУ
Теми: Педагогічні науки
Підрозділи: Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва
Користувач, що депонує: Наукова Бібліотека
Дата внесення: 13 Лют 2025 14:39
Останні зміни: 13 Лют 2025 14:39
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6819

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу