Пакушина, Л. З., Литвин, І. М. (2024) Особливості педагогічного такту вчителя-логопеда в умовах інклюзивного освітнього середовища. Inclusion and Diversity : спецвипуск. с. 18-24.
![]() |
Text
6.pdf Download (281kB) |
Резюме
У статті розглянуто сутність поняття «педагогічний такт» та окреслено його складові. Також розкрито сутність і компоненти терміну «освітнє середовище», в якому виділено соціальний компонент, як основну рушійну та розвивальну силу і водночас специфічну складну систему, здатну до самоорганізації. Визначено, що інклюзивне освітнє середовище має такі особливості як гетерогенність учнівських груп дітей та командний підхід у роботі групи фахівців різного професійного спрямування: вчителів, спеціальних педагогів, психолога, медиків та соціального працівника. Робота у такій неоднорідній команді вимагає від кожного її учасника, неухильного дотримання правил корпоративної етики, що у цілому становлять основу їх професійного такту. Провідною ланкою соціальної системи інклюзивного освітнього простору, яка поєднує між собою таких різних професіоналів, як медичні працівники та психолого-педагогічні працівники є вчитель-логопед, професійна діяльність якого має забезпечити необхідне педагогічне продовження раніше прикладених медичних зусиль для успішної адаптації дитини з особливостями розвитку до різноманітних і мінливих умов довкілля. Тому вчитель-логопед має володіти особливим медико-педагогічним тактом. Для визначення особливостей педагогічного такту логопеда проаналізовано особливості професійної етики медичних працівників та виділені їх професійні якості, доцільні й для діяльності вчителя-логопеда. Сформовано теоретичну модель особливостей педагогічного такту вчителя-логопеда в умовах інклюзивного освітнього середовища.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Неконтрольовані ключові слова: | такт ; педагогічний такт ; освітнє середовище ; інклюзивне освітнє середовище ; особливості педагогічного такту учителя-логопеда |
Теми: | Медицина, ОБЖ Педагогічні науки |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва |
Користувач, що депонує: | Наукова Бібліотека |
Дата внесення: | 17 Лют 2025 13:46 |
Останні зміни: | 17 Лют 2025 13:48 |
URI: | https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6824 |
Actions (login required)
![]() |
Перегляд елементу |