Цапок, О. М., Коваль, С. В. (2024) Медійний відеоформат рилзів в інстаграмі: жанрові та правові аспекти створення. Інтегровані комунікації. Збірник наукових праць (№ 1). с. 92-101.
Text
10.pdf Download (1MB) |
Резюме
Статтю присвячено одному із сучасних медіатрендів у соціальних мережах – рилзам, тобто коротким вертикальним пояснювальним відео, створеним для інформування аудиторії, яка сприймає інформацію з мобільних пристроїв. Акцентовано на популярності такого формату надання інформації та його запотребуваності, підтвердженої наведеними в роботі даними різних соціологічних опитувань. Попередньо проведений аналіз наукових джерел засвідчив брак досліджень про медійні рилзи. Схарактеризовано поодинокі праці науковців, здебільшого закордонних дослідників, у яких частково розкрито зазначений об’єкт. Виявлено, що значною мірою про рилзи писали практики, зокрема в галузі маркетингу. У публікації визначено мету: аналіз жанрової специфіки рилз та характеристика правових норм їх створення. Сформульовано завдання: розкрити рилз як популярний медійний відеоформат в інстаграмі, його жанрові ознаки, відповідність юридичним нормам. Використано адекватні методи дослідження: аналізу, спостереження, опису, порівняльного аналізу, аналітико-синтетичного оброблення інформації, індукції, дедукції, узагальнення та систематизації. У роботі акцентовано на активному використанні медіа, зокрема «BBC News Україна», в соціальних мережах нового жанру коротких вертикальних відео, тобто рилзів, які мають пояснювальний характер і гарно сприймаються аудиторією. Рилзам притаманний специфічний монтаж, обов’язковими їх складниками є прев’ю, інформаційні гачки на початку, динамічна розповідь на фоні швидкої зміни зображень, спонукання аудиторії до коментування та переходу на сайт медіа. Важливу роль в їхній композиції відіграють титри та аудіосупровід. Досліджені відео відповідають чинному міжнародному законодавству про свободу слова, зокрема ст. 10 Європейської конвенції з прав людини, та вітчизняним нормам законів «Про інформацію» та «Про медіа», підзаконним актам щодо обмеження поширення відомостей про війну. Під час використання аудіовізуального контенту з інших джерел у ВВС дотримуються авторського права. Підсумовано, що рилзи – це специфічний за монтажем та композицією потужний інструмент медіа для інформування аудиторії в інстаграмі й пояснення складних питань, і він відповідає чинним юридичним стандартам. Акцентовано на перспективі подальших зіставних досліджень медійних рилзів.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Неконтрольовані ключові слова: | рилз ; відеоформат ; відеоконтент ; експлейнер ; соціальні мережі ; правові норми ; короткі відео |
Теми: | Журналістика Юридичні науки Комп'ютерні науки Комп'ютерні науки |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут української філології та соціальних комунікацій |
Користувач, що депонує: | Наукова Бібліотека |
Дата внесення: | 16 Жов 2024 07:40 |
Останні зміни: | 16 Жов 2024 07:40 |
URI: | https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6630 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |