Інституційний репозитарій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Multi-paradigm cognition: philosophical foundations

Vovk, O., Pashis, L. (2024) Multi-paradigm cognition: philosophical foundations. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія Педагогічні науки. с. 5-11.

[img] Text
Вісник_2-2024_Оригінал-макет_new-5-11.pdf

Download (276kB)

Резюме

У статті розглядаються особливості інтелектуального розвитку індивіда та розробляється структура мультипарадигмального пізнання, спрямованого на отримання, накопичення та зростання знань. Зокрема, зосереджується увага на рівнях і шляхах пізнання та роз’яснюються розумові операції, за допомогою яких може здійснюватися складна пізнавальна діяльність. Крім того, у статті досліджуються умови когнітивного зростання суб’єктів пізнання, що потрактовуються в аспекті їхніх індивідуальних профілів, концептуальних систем, світогляду, епістемічних стилів, типів мислення тощо. У статті також визначається пріоритетність епістемологічного / гносеологічного плюралізму та поєднання раціональних, чуттєвих та експериментальних складників у пізнавальному процесі та просувається ідея взаємодії між різноманітними парадигмами пізнання, що може привести до появи мультипарадигмальних епістемологічних систем і каскадних моделей, які сприяють інтелектуальному розвитку особистості.

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: cognition ; levels and paths of cognition ; knowledge growth ; multi-paradigm cognition ; epistemological pluralism ; pistemic styles ; spiral model of cognition
Теми: Філологічні науки > Іноземна філологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут іноземних мов
Користувач, що депонує: Наукова Бібліотека
Дата внесення: 17 Лип 2024 10:40
Останні зміни: 17 Лип 2024 10:40
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6412

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу