Інституційний репозитарій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Європейські соціальні цінності та їх вплив на професійне становлення майбутніх педагогів

Степанова, Н. М., Єнгаличева, І. В., Коваленко, О. А. (2022) Європейські соціальні цінності та їх вплив на професійне становлення майбутніх педагогів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи, Т. 2. с. 142-145.

[img] Text
Степанова_стаття Б-2022.pdf

Download (322kB)

Резюме

У статті на основі аналізу наукових досліджень уточнені та співвіднесені поняття “європейські соціальні цінності” та “професійне становлення майбутніх педагогів”. Автори доводять, що рівень становлення професіоналізму майбутніх педагогів залежить від багатьох взаємопов’язаних чинників. Серед них особливе місце посідає сповідування європейських соціальних цінностей. Проєвропейський курс нашої країни передбачає, що всі громадяни України вважають важливими для свого життя формування саме європейських соціальних цінностей, адже відповідно до їхнього розуміння, у центрі всіх життєвих процесів має перебувати людина з її правами, інтересами й бажаннями, а не колектив чи держава, як у радянську добу. Майбутній педагог, безперечно, повинен мати високий професійний рівень, який розглядається в кількох аспектах, зокрема компетентнісному, діяльнісному, соціально-рольовому. Проте без стійких ціннісних орієнтирів, а саме того, що є значущим у житті людини, рівень професіоналізму не можна назвати високим чи навіть достатнім. Автори статті підкреслюють, що реформування української освіти, особливо з 2016 року, включає зміни, які характеризуються рівним доступом до якісної освіти всіх здобувачів; організацією такого освітнього середовища, де цікаво, комфортно та пізнавально всім учасникам освітнього процесу, але найголовніше, є вчитель, який є носієм змін, а також має забезпечувати дотримання прав дітей у мікроколективі, налагоджувати соціальну комунікацію та конструктивний діалог, бути посередником між адміністрацією освітнього закладу та батьками вихованців, бути уважним, чуйним, добрим, люблячим до своїх учнів. Якщо не буде відповідної роботи під час здобуття професійної освіти майбутніми педагогами, то їхній рівень не буде відповідати вимогам, які висуваються перед учителями в суспільстві. Автори статті переконані в тому, що окреслення векторів європейської інтеграції та формування європейських соціальних цінностей зможуть не лише зміцнити ставлення здобувачів вищої освіти, майбутніх педагогів у таких важливих життєвих орієнтирах, як свобода, мир, солідарність, толерантність, міжкультурні освіта та діалог, але й сприяти розбудові українського суспільства на основі європеїзації та відданості європейським цінностям.

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: європейська інтеграція ; європейські соціальні цінності ; професійний розвиток особистості ; майбутні педагоги дошкільної та початкової освіти
Теми: Педагогічні науки
Підрозділи: Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва
Користувач, що депонує: Наукова Бібліотека
Дата внесення: 28 Бер 2024 11:39
Останні зміни: 28 Бер 2024 11:39
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6124

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу