Інституційний репозитарій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Методологія проектування педагогічної освіти, орієнтованої на якість та тенденції її розвитку в країнах ЄС

Десятов, Т. М. (2017) Методологія проектування педагогічної освіти, орієнтованої на якість та тенденції її розвитку в країнах ЄС. Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки» (№ 7). с. 30-36. ISSN 2076-586X

[img] Text
adminojs,+05_Десятов.pdf

Download (268kB)

Резюме

Проаналізовано провідні напрями еволюції та тенденції розвитку педагогічної освіти в європейських країнах. З’ясовано, що модернізувати педагогічну освіту України практично неможливо без аналізу розвитку педагогічної освіти в країнах ЄС. Доведено, що для дослідження тенденцій розвитку педагогічної освіти у країнах ЄС з точки зору їх різноманітності і спільності слід також визначити та конкретизувати інтеграційні чинники цього суспільного явища. Наголошено, що пильна увага до якості освіти пояснюється переходом більшості національних освітніх систем Європи до методології проектування освіти, орієнтованої на результати навчання та їх моніторинг. З’ясовано, що з розвитком ЄПВО спостерігається поступове переміщення акценту із зовнішнього оцінювання якості вищої освіти на інституційний рівень, переміщення уваги з самого процесу навчання на компетентнісний підхід з переважною орієнтацією на професійну і особистісну підготовленість і, в першу чергу, до працевлаштуання випускників як критерію результату навчання. Акцентовано увагу на те, що, незважаючи на процеси інтернаціоналізації та глобалізації суспільного життя, що охоплюють соціальні відносини, науку, культуру, освіту, у той же час зберігаються багатовікові традиції різних культурно-історичних типів суспільства, різних цивілізацій, що впливають на характер педагогічної освіти. Досліджено, що у більшості країн ЄС в освіті переважають ідеї гуманізації й неперервності, спрямовані на задоволення потреб людини, які постійно зростають, «централізація на людину», що передбачає різноманітність типів і видів сучасної вищої освіти, її багатоваріантність і багатомодельність, орієнтацію на результатоцентровані критерії визначення змісту навчальних програм.

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: Професіоналізація ; інтеграція ; універсалізація ; інтернаціоналізація ; глобалізація; трансформація; результатоцентровані критерії; компетентність; самоаналіз; тенденції; інтегральні чинники ; еволюція демократизації ; полімодельність ; полікультурність.
Теми: Педагогічні науки
Підрозділи: Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва
Користувач, що депонує: Наукова Бібліотека
Дата внесення: 11 Бер 2024 08:06
Останні зміни: 11 Бер 2024 08:06
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6083

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу