Зобенько, Н. А., Зорочкіна, Т. С. (2023) Особливості психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Академічні студії. Серія «Педагогіка» (№ 1). с. 28-34.
Text
443-Текст статті-837-1-10-20230726.pdf Download (293kB) |
Резюме
У статті обґрунтовано особливості здійснення психологічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти. Проаналізовано, що інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами є технологічно складним процесом, який вимагає комплексної роботи команди фахівців, зокрема, і роботи практичного психолога навчального закладу, сфера діяльності якого є надзвичайно широкою. Окреслені основні напрями роботи практичного психолога, який здійснює супровід інклюзивного навчання: психологічна діагностика; корекція; консультування; реабілітація; підтримка. Акцентовано, що психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами сприяє високій ефективності навчання, забезпечує його варіативність, дає змогу врахувати вікові та індивідуальні особливості учнів. Психологічний супровід – комплексна система психологічних умов, підтримки, допомоги, що забезпечує успішне перебування кожної дитини в конкретному освітньому середовищі. Питання психологічного супроводу в освіті розглядається з точки зору підходу розвитку особистості, реалізації її індивідуального потенціалу. Зазначено, що здійснення психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та врахування психологічних аспектів їх розвитку, підтримання сприятливої атмосфери в дитячому та педагогічному колективах, визначення психологом реальних перспектив в особистісному зростанні та розкриття потенціалу кожногого школяра – все це і багато іншого в гармонійному поєднанні впливають на результативність освітнього процесу, реалізації особистісно-орієнтованої моделі освіти, реалізації принципу дитиноцентризму.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Неконтрольовані ключові слова: | Діти з особливими освітніми потребами ; психологічний супровід ; комплексна робота команди фахівців ; організація освітнього процесу ; напрями психологічного супроводу ; психологічна діагностика ; методи діагностики ; психологічна корекція ; умови проведення корекційної роботи ; методи корекційної роботи ; психологічне консультування ; форми консультативно-просвітницької роботи ; психологічна реабілітація ; психологічна підтримка |
Теми: | Педагогічні науки Психологічні науки |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва |
Користувач, що депонує: | Наукова Бібліотека |
Дата внесення: | 31 Січ 2024 13:58 |
Останні зміни: | 31 Січ 2024 13:59 |
URI: | https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/5932 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |