Інституційний репозитарій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Формування інформаційно-цифрової компетентності вчителів природничого напряму: діяльнісний складник

Бардадим, О. В., Шпак, В. П. (2023) Формування інформаційно-цифрової компетентності вчителів природничого напряму: діяльнісний складник. Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору, 90 (2(1)). с. 154-170. ISSN 2959-1953

[img] Text
pdf24_merged.pdf
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (2MB)

Резюме

Інформаційно-цифрова компетентність майбутніх учителів природничого напряму передбачає здатність використовувати цифрові технології, медіа і мережі для доступу, розуміння, створення, використання та передачі інформації чи послуг. Вона передбачає здатність використовувати цифрові технології для навчання, роботи і дозвілля. Виконання практичних завдань, що орієнтовані на формування інформаційно-цифрової компетентності в майбутніх учителів природничого напряму полягає в особливому стилі мислення: умінні розкладати задачу на окремі прості елементи, використовуючи для цього відповідні засоби, щоб досягти потрібних завдань. Інформаційно-цифрову компетентність майбутніх учителів природничого напряму слід розуміти як здатність поєднувати знання, навички і ставлення відповідно до контексту. Тому в цій компетентності виокремлюються такі сфери: 1) інструментальні навички використання цифрових інструментів і медіа; 2) знання, теорії та принципи, що пов’язані з технологіями; 3) ставлення до стратегічного використання, відкритість, критичне розуміння, творчість, підзвітність і незалежність. Вироблення інформаційно-цифрової компетентності в майбутніх учителів природничого напряму базується на поєднанні двох теоретичних концепцій з освітніх наук: когнітивізму і конструктивізму. Когнітивізм пов’язаний із тим, як студент здобуває і застосовує знання та навички, а конструктивізм підкреслює активну роль студента. З огляду на складові інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничого напряму володіння цифровими компетентностями свідчить про цифровізацію в сучасних закладах освіти, що проявляється через інтеграцію підходів і форм навчання з використанням сучасних технологій: мобільних засобів, віртуальною і доповненою реальністю, штучним інтелектом, інтерактивними панелями, що привело до появи нових форм організації освітнього процесу для: формальної освіти через дистанційні курси, вебінари, онлайн-конференції, відеолекції, відеоуроки, віртуальні класи, онлайн-тренінги і коучінг, подкасти; неформальної освіти через блоги, мікроблоги, спеціалізовані журнали, статті в електронному вигляді, тематичні сайти, форуми, вікіресурси. Формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничого напряму полягає в розробленні викладачем чіткого завдання, а для студента виконання цього завдання можливе через дії за аналогією, дослідження, інтерактивність

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: діяльність ; майбутні вчителі ; інформаційно-цифрова компетентність ; діяльнісний підхід ; природничий напрям
Теми: Педагогічні науки
Підрозділи: Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва
Користувач, що депонує: Бардадим Олег Валерійович
Дата внесення: 09 Січ 2024 12:45
Останні зміни: 03 Жов 2024 12:47
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/5845

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу