Бардадим, О. В., Шпак, В. П. (2023) Формування інформаційно-цифрової компетентності вчителів природничого напряму: діяльнісний складник. Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору, 90 (2(1)). с. 154-170. ISSN 2959-1953
Text
pdf24_merged.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (2MB) |
Резюме
Інформаційно-цифрова компетентність майбутніх учителів природничого напряму передбачає здатність використовувати цифрові технології, медіа і мережі для доступу, розуміння, створення, використання та передачі інформації чи послуг. Вона передбачає здатність використовувати цифрові технології для навчання, роботи і дозвілля. Виконання практичних завдань, що орієнтовані на формування інформаційно-цифрової компетентності в майбутніх учителів природничого напряму полягає в особливому стилі мислення: умінні розкладати задачу на окремі прості елементи, використовуючи для цього відповідні засоби, щоб досягти потрібних завдань. Інформаційно-цифрову компетентність майбутніх учителів природничого напряму слід розуміти як здатність поєднувати знання, навички і ставлення відповідно до контексту. Тому в цій компетентності виокремлюються такі сфери: 1) інструментальні навички використання цифрових інструментів і медіа; 2) знання, теорії та принципи, що пов’язані з технологіями; 3) ставлення до стратегічного використання, відкритість, критичне розуміння, творчість, підзвітність і незалежність. Вироблення інформаційно-цифрової компетентності в майбутніх учителів природничого напряму базується на поєднанні двох теоретичних концепцій з освітніх наук: когнітивізму і конструктивізму. Когнітивізм пов’язаний із тим, як студент здобуває і застосовує знання та навички, а конструктивізм підкреслює активну роль студента. З огляду на складові інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничого напряму володіння цифровими компетентностями свідчить про цифровізацію в сучасних закладах освіти, що проявляється через інтеграцію підходів і форм навчання з використанням сучасних технологій: мобільних засобів, віртуальною і доповненою реальністю, штучним інтелектом, інтерактивними панелями, що привело до появи нових форм організації освітнього процесу для: формальної освіти через дистанційні курси, вебінари, онлайн-конференції, відеолекції, відеоуроки, віртуальні класи, онлайн-тренінги і коучінг, подкасти; неформальної освіти через блоги, мікроблоги, спеціалізовані журнали, статті в електронному вигляді, тематичні сайти, форуми, вікіресурси. Формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничого напряму полягає в розробленні викладачем чіткого завдання, а для студента виконання цього завдання можливе через дії за аналогією, дослідження, інтерактивність
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Неконтрольовані ключові слова: | діяльність ; майбутні вчителі ; інформаційно-цифрова компетентність ; діяльнісний підхід ; природничий напрям |
Теми: | Педагогічні науки |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва |
Користувач, що депонує: | Бардадим Олег Валерійович |
Дата внесення: | 09 Січ 2024 12:45 |
Останні зміни: | 03 Жов 2024 12:47 |
URI: | https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/5845 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |