Інституційний репозитарій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Впровадження дистанційного спецкурсу «моніторинг якості освіти: державний контроль в управлінні діяльністю закладів дошкільної освіти

Ніколаєску, І. О., Степанова, Н. М., Соловей, Ю. О. (2020) Впровадження дистанційного спецкурсу «моніторинг якості освіти: державний контроль в управлінні діяльністю закладів дошкільної освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 80 (№ 6). с. 91-112.

[img] Text
Ніколаєску І.О., Соловей Ю.О., Степанова Н.М. Web of science.pdf

Download (693kB)

Резюме

У статті представлені результати пілотного дослідження щодо формування компетентності студентів закладів вищої освіти та слухачів курсів підвищення кваліфікації при вивченні питань державного контролю в управлінні діяльністю закладів дошкільної освіти в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) шляхом упровадження в освітній процес дистанційного спецкурсу «Моніторинг якості освіти: державний контроль в управлінні діяльністю закладів дошкільної освіти». Обґрунтовано актуальність створення й упровадження в освітній процес закладів вищої освіти та закладів післядипломної педагогічної освіти дистанційного спецкурсу. Виділено етапи становлення та розвитку державного контролю в управлінні діяльністю закладів дошкільної освіти України. Враховуючи новітні наукові розвідки з цього питання та власні практичні напрацювання, представлено тематичний план спецкурсу. Акцентовано, що зультативність упровадження й використання в освітній практиці закладів вищої освіти та закладів післядипломної педагогічної освіти дистанційного спецкурсу залежить від рівня фахової освіти та ІК-компетентності студентів і слухачів. Обґрунтовано судження про те, що в основі впровадження дистанційного спецкурсу лежить принцип початкових знань, який передбачає засвоєння студентами та слухачами опорних знань з основ комп’ютерної грамотності, можливість доступу до мережі Інтернет та необхідне технічне забезпечення. За результатами вихідного діагностування студентів з’ясовано, що впровадження дистанційного спецкурсу сприяє вирішенню фахових завдань, поглибленню знань з теорії управління дошкільною освітою, що є базовою основою практичної професійної діяльності, сприяє вирішенню проблем дошкільної освіти сьогодення. Визначено напрями подальшого дослідження: вивчення кращих надбань зарубіжної системи управління системою дошкільної освіти з метою використання та впровадження цього досвіду в систему управління освітою України, використання пропонованого навчально-методичного посібника під час дистанційного навчання при вивченні спецкурсу та розміщення матеріалів на освітній онлайн платформі.

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: дошкільна освіта ; управління ; контроль ; моніторинг ; державний контроль ; якість освіти ; інформаційно-комунікаційні технології ; фахова обізнаність ; дистанційний спецкурс
Теми: Педагогічні науки
Підрозділи: Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва
Користувач, що депонує: Наукова Бібліотека
Дата внесення: 01 Лист 2023 13:16
Останні зміни: 01 Лист 2023 13:16
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/5772

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу