Інституційний репозитарій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Формування інклюзивної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти

Ніколаєску, І. О., Михальчук, О. О., Нікітська, Ю. М. (2022) Формування інклюзивної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти. Імідж. с. 87-90.

[img] Text
25854228.pdf

Download (168kB)

Резюме

Схарактеризовано інклюзивну освіту як гнучку систему, у якій ураховують запити всіх дітей, не лише з особливими освітніми потребами, а й незалежно від атрибуту етнічної групи, статі, віку, соціальної категорії. Констатовано, що впровадження ідей інтеграції та інклюзії у закладах дошкільної освіти на теренах України значною мірою залежить від кваліфікації кадрів, що й вимагає відповідного вдосконалення процесу професійної підготовки вихователів. Визначено, що інклюзивна компетентність є інтегративним особистісним утворенням, що забезпечує здатність вихователя реалізовувати професійні функції в процесі інклюзивної освіти, враховуючи освітні потреби вихованців, та забезпечувати включення дітей з особливими освітніми потребами у середовище закладу освіти, створюючи умови для їхнього розвитку та саморозвитку. Виокремлено в структурі інклюзивної компетентності вихователя ключові змістовні (мотиваційну, когнітивну, рефлексивну) та ключові операційні компетенції.

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: Інклюзивна освіта ; дошкільна освіта ; діти з особливими освітніми потребами ; інклюзивна компететність ; професійна компетентність
Теми: Педагогічні науки
Підрозділи: Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва
Користувач, що депонує: Наукова Бібліотека
Дата внесення: 31 Жов 2023 14:57
Останні зміни: 31 Жов 2023 14:57
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/5765

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу