Теорія конструктивізму як методологічне підґрунтя досліджень освітньої діяльності молодших школярів

Шпак, В. П. and Гнезділова, К. М. (2024) Теорія конструктивізму як методологічне підґрунтя досліджень освітньої діяльності молодших школярів. Актуальні питання у сучасній науці (№ 9). pp. 939-951.

[img] Text
14873-Текст статті-14937-1-10-20240921.pdf.crdownload.pdf

Download (262kB)

Abstract

У статті розглянуто основні ідеї конструктивістської педагогіки, а також ступінь їх впливу на початкову освіту в умовах реформаційних змін. Розкрито зв’язок педагогіки конструктивізму з провідними філософськими і психологічними концепціями. Проаналізовано позитивні та негативні сторони теорії конструктивізму в контексті методології сучасної педагогіки. Увагу акцентовано на смисловому наповненні принципів конструктивізму з урахуванням специфіки навчання як процесу конструювання смислів, проблемного навчання, комунікативного підходу до партнерської співпраці між учасниками освітнього процесу. Виходячи з цього, зроблено акцент на розумінні специфіки взаємодії вчителя та учнів в освітньому процесі. Актуалізовано, що в конструктивістській педагогіці головним суб’єктом освітнього процесу постає не вчитель, а учень, що суттєво трансформує класичну модель ієрархічного навчання. З урахуванням теорії конструктивізму описано ефективні методи навчання в початковій школі, а також традиційні дидактичні принципи, що набувають нового значення.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Конструктивізм ; методологія ; теорія ; концептуальні засади ; дослідження ; освітня діяльність ; учитель ; початкова школа ; молодші школярі.
Subjects: Педагогічні науки
Divisions: Навчально-науковий інститут педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва
Depositing User: Наукова Бібліотека
Date Deposited: 13 Dec 2024 11:04
Last Modified: 13 Dec 2024 11:05
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6714

Actions (login required)

View Item View Item