Інституційний репозитарій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Тематичні вектори зовнішньої соціальної реклами. Черкаси в умовах воєнного стану: контентаналітичне дослідження

Ковтун, Н. О., Федоренко, О. Д. (2024) Тематичні вектори зовнішньої соціальної реклами. Черкаси в умовах воєнного стану: контентаналітичне дослідження. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика, Т.35 (№3Ч.2). с. 180-188.

[img] Text
15.pdf

Download (356kB)

Резюме

У статті проаналізовано тематичні вектори соціальної реклами в умовах воєнного стану на матеріалі зовнішньої соціальної реклами м. Черкаси. Акцентовано увагу на тому, що після повномасштабного вторгнення найбільшого поширення набула соціальна реклама патріотичного характеру, яка спрямована на захист обороноздатності країни. Для визначення тематичного спектру соціальної реклами на зовнішніх носіях застосовано метод контент-аналізу, де об’єктом вивчення стали 100 прикладів неповторюваних одиниць різних видів зовнішньо реклами (білбордів, приматронів, ситилайтів) міста Черкаси з некомерційною соціально значущою інформацією, які були розміщені на вулицях міста, починаючи – із березня 2022 до травня 2024 року. Категоріями аналізу стали 9 тематичних груп, які ми виокремили на основі зазначеної в Законі України дефініції соціальної реклами. Одиницями аналізу є неповторювальні оригінальні вербальні елементи зовнішньої реклами. Засіб вимірювання – підрахування і фіксація частотності використання одиниць. Результати проведеного контент-аналізу тематичного спектру соціальної реклами на зовнішніх носіях в м. Черкаси за період воєнного стану засвідчили, що найпоширенішими (38%) є агітаційні гасла, спрямовані на підтримку ЗСУ, забезпечення державного суверенітету й підвищення обороноздатності країни. Уполовину менше виявлено рекламних матеріалів щодо профілактики різних правопорушень (15%) та популяризацію здорового способу життя й інклюзивного суспільства (14%). Патріотичні мотиви зафіксовано в 12% рекламних матеріалів, а охорони довкілля – у 10%. Набагато менше уваги в період війни в соціальній рекламі приділяють питанням розвитку особистості, суспільства й популяризації загальнолюдських цінностей (5%), культурі, освіті, науці та спорту (4%), а також темі енергоефективності (2%). Проведене дослідження не претендує на вичерпність, однак у однак у цілому окреслює загальні тенденції розвитку соціальної реклами в умовах воєнного стану.

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: соціальна реклама ; зовнішня реклама ; місцева реклама ; білборд ; призматрон ; ситилайт ; контент-аналіз ; тематика соціальної реклами
Теми: Масова комунікація
Військова справа
Підрозділи: Навчально-науковий інститут української філології та соціальних комунікацій
Користувач, що депонує: Наукова Бібліотека
Дата внесення: 16 Жов 2024 09:15
Останні зміни: 16 Жов 2024 10:01
URI: https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6634

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу