Погрібна, О. О., Надточій, О. Л. (2024) Особливості рекламно-промоційної діяльності літературних агенцій в Україні. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика, Т. 35 (№2Т2). с. 264-269.
Text
13.pdf Download (328kB) |
Резюме
Статтю присвячено вивченню особливостей діяльності літературних агенцій в Україні. На основі аналізу наукової літератури й джерельної бази дослідження потрактовано сутність поняття «літературна агенція» – це організація, яка є посередником між авторами й видавцями та організаторами книжкових форумів/фестивалів. Встановлено, що літагентами є фахівці, які розуміють тенденції видавничого ринку, обізнані зі спеціалізацією окремих видавництв за різними критеріями (жанровими, віковими та ін.), знають вимоги до авторських оригіналів і синопсису, правила оформлення супровідних документів для видання книги з урахуванням дотримання авторських прав. Особливо актуальними ці питання є для просування молодих авторів і для співпраці з іноземними видавництвами. У статті проаналізовано історію виникнення й розвиток літературних агенцій «Acris», «БараБука», «Зілля», «OVO», «Luna» та діяльність окремих літературних агентів. На їхньому прикладі виокремлено низку функцій, які вони виконують: пошук видавця для автора на найбільш вигідних для обох сторін умовах, рецензування і за потреби вдосконалення разом із письменником авторського оригіналу, пошук видавництва та комунікація з ним, реклама й промоція книги. Акцентовано, що крім названих основних функцій, літературні агенції пропонують низку інших додаткових послуг: літературне редагування, переклад, макетування, верстання, видання і продаж книг, створення текстів за ідеями замовників та ін. Також стаття репрезентує етапи співпраці автора, літературної агенції та видавництва: написання письменником тексту і звернення до літературної агенції, рецензування й удосконалення авторського оригіналу, пошук видавництва й укладання з ним угоди, участь літературних агенцій у рекламі й промоції книги. Окреслено перспективи розвитку літературних агенцій в Україні порівняно із закордонним видавничим ринком і підготовку фахівців для цієї діяльності.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Неконтрольовані ключові слова: | літературна агенція ; літературний агент ; автор ; видавництво ; реклама ; промоція |
Теми: | Масова комунікація |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут української філології та соціальних комунікацій |
Користувач, що депонує: | Наукова Бібліотека |
Дата внесення: | 16 Жов 2024 08:00 |
Останні зміни: | 16 Жов 2024 09:05 |
URI: | https://eprints.cdu.edu.ua/id/eprint/6632 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |